教員情報
教員情報ホーム
職歴
プロフィール
学歴
研究
学術雑誌
講師・講演
学会発表
教育
受賞学術賞
社会活動
社会における活動
委員会・協会等
その他
メールアドレス
科研費研究者番号
外部研究者ID
(最終更新日:2023-07-03 11:59:42)
ジェームズ カーペンター
James Carpenter
ジェームズ カーペンター
所属
鶴見大学 文学部 英語英米文学科
職種
講師
■
職歴
1.
2023/04~
鶴見大学 文学部 英語英米文学科 講師
鶴見大学 文学部 英語英米文学科 講師
2.
2020/04~2023/03
立教大学 外国語教育研究センター 英語担当
立教大学 外国語教育研究センター 英語担当
3.
2019/04~2020/03
立教大学 ランゲージセンター 英語担当
立教大学 ランゲージセンター 英語担当
4.
2014/09~2019/03
亜細亜大学 英語教育センター
亜細亜大学 英語教育センター
プロフィール
■
学歴
1.
2006/08~2009/12
アリゾナ大学 文芸学部 クリエイティブライティング
アリゾナ大学 文芸学部 クリエイティブライティング
2.
2011/01~2013/05
Northern Arizona University Graduate School College of Education Educational Technology
Northern Arizona University Graduate School College of Education Educational Technology
3.
2011/01~2013/05
北アリゾナ大学 言語教育研究科 英語教授法
北アリゾナ大学 言語教育研究科 英語教授法
4.
(学位取得)
Northern Arizona University Teaching English as a Second Language
Northern Arizona University Teaching English as a Second Language
5.
(学位取得)
The University of Arizona Creative Writing
The University of Arizona Creative Writing
6.
(学位取得)
アリゾナ大学 クリエイティブライティング
アリゾナ大学 クリエイティブライティング
7.
(学位取得)
北アリゾナ大学 英語教授法
北アリゾナ大学 英語教授法
5件表示
全件表示(7件)
研究
■
学術雑誌
1.
2014
【査読あり】 研究論文(その他学術会議資料等)
An approach to drama as content for project-based learning
An approach to drama as content for project-based learning
2.
2015
【査読あり】 研究論文(その他学術会議資料等)
An online English speech contest: What, how, & who
An online English speech contest: What, how, & who
3.
2016
【査読あり】 研究論文(その他学術会議資料等)
Incorporating drama into EFL oral presentations
Incorporating drama into EFL oral presentations
4.
2018
【査読あり】 研究論文(その他学術会議資料等)
Assessing intercultural understanding through a speaking test
Assessing intercultural understanding through a speaking test
5.
2020/08/28
【査読なし】 研究論文
EFL Education for the Visually Impaired in Japan: Data from Five Interviews
EFL Education for the Visually Impaired in Japan: Data from Five Interviews
6.
2022/12
【査読なし】 研究論文
Factors Influencing the Establishment of Professional Development Network During Emergency Remote Teaching: An Activity Theory Analysis
Factors Influencing the Establishment of Professional Development Network During Emergency Remote Teaching: An Activity Theory Analysis
7.
2023/03
【査読なし】 研究論文
Shared Inquiry and CLIL: A Teaching Practice Report
Shared Inquiry and CLIL: A Teaching Practice Report
5件表示
全件表示(7件)
■
講師・講演
1.
2013
Embedding grammatical accuracy in communicative tasks
Embedding grammatical accuracy in communicative tasks
■
学会発表
1.
2012
Using graded readers as main reading and writing text (口頭,一般)
Using graded readers as main reading and writing text (口頭,一般)
2.
2013
Language learning tasks in the wild (口頭,一般)
Language learning tasks in the wild (口頭,一般)
3.
2013
Moving towards an emergentist pedagogy (口頭,一般)
Moving towards an emergentist pedagogy (口頭,一般)
4.
2014
Applying screencasting technology to L2 writing feedback (口頭,一般)
Applying screencasting technology to L2 writing feedback (口頭,一般)
5.
2015
An online speech contest: What, how, & who (口頭,一般)
An online speech contest: What, how, & who (口頭,一般)
6.
2015
Drama in project-based learning (口頭,一般)
Drama in project-based learning (口頭,一般)
7.
2015
Tips for making pen and paper tests (口頭,一般)
Tips for making pen and paper tests (口頭,一般)
8.
2016
Incorporating drama into student presentations (口頭,一般)
Incorporating drama into student presentations (口頭,一般)
9.
2016
Student-centered, project-based learning for first year univessity students in Japan (口頭,一般)
Student-centered, project-based learning for first year univessity students in Japan (口頭,一般)
10.
2016
Student-generated content instruction in Japan (口頭,一般)
Student-generated content instruction in Japan (口頭,一般)
11.
2017
Assessment in project-based learning (口頭,一般)
Assessment in project-based learning (口頭,一般)
12.
2017
Choosing a placement test: A comparative analysis (口頭,一般)
Choosing a placement test: A comparative analysis (口頭,一般)
13.
2017
Testing intercultural competence through an EFL speaking test (口頭,一般)
Testing intercultural competence through an EFL speaking test (口頭,一般)
14.
2018
Teaching EFL to visually impaired students (口頭,一般)
Teaching EFL to visually impaired students (口頭,一般)
15.
2018
Translanguaging in project-based learning (口頭,一般)
Translanguaging in project-based learning (口頭,一般)
16.
2019
EMI in a Japanese university: Analyzing two perspectives (口頭,一般)
EMI in a Japanese university: Analyzing two perspectives (口頭,一般)
17.
2021
A Mixed-methods Analysis of EMI Course Evaluations at a Japanese University (口頭,一般)
A Mixed-methods Analysis of EMI Course Evaluations at a Japanese University (口頭,一般)
5件表示
全件表示(17件)
教育
■
受賞学術賞
1.
2011/04
Northern Arizona University, Program in Intensive English Spring 2011 Level 2B Teacher of the Year
Northern Arizona University, Program in Intensive English Spring 2011 Level 2B Teacher of the Year
社会活動
■
社会における活動
1.
2016/01~2019/04
Member at Large
Member at Large
2.
2014/01~2015/05
Publicity Chair
Publicity Chair
3.
2013/10~2014/02
Chair of Screening Speeches/Scoring
Chair of Screening Speeches/Scoring
4.
2013/10~2016/08
Treasurer
Treasurer
5.
2012/08~2013/05
Co-president
Co-president
■
委員会・協会等
1.
2021/04~
Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research Global Studies Committee
Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research Global Studies Committee
2.
2019/04~2020/04
Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research English Digital Communications Committee
Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research English Digital Communications Committee
3.
2019/04~2020/04
Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research English Digital Communications Committee Debate Committee
Rikkyo University, Center for Foreign Language Education and Research English Digital Communications Committee Debate Committee
4.
2015/09~2017/09
Asia University, Center for English Language Education Assessments Committee
Asia University, Center for English Language Education Assessments Committee
その他
■
メールアドレス
■
科研費研究者番号
30764675
■
外部研究者ID
orcID
0000-0001-5029-9520