ハマナカ ケイジロウ
Hamanaka Keijiro
濱中 啓二郎 所属 鶴見大学短期大学部 短期大学部 保育科 職種 講師 |
|
論文種別 | 【査読なし】 研究論文(大学,研究機関紀要) |
言語種別 | 日本語 |
査読の有無 | 査読なし |
表題 | 【研究報告】保育学における理論=実践問題としての保育者の専門性―日本保育学会第72回大会における自主シンポジウムの記録:問題提起― |
掲載誌名 | 正式名:国際研究論叢 ISSNコード:0915-3586 |
出版社 | 大阪国際大学 |
巻・号・頁 | 33(1),95-111頁 |
著者・共著者 | 吉田直哉,久保田健一郎,田口賢太郎,増田翼,稲井智義,濱中啓二郎 |
発行年月 | 2019/10 |
概要 | This paper is a document of the 72th Independent Symposium of the Japan Society of Research on Early Childhood Care and Education. This symposium considered professionalism in nursery school teachers in terms of the theory vs practice dichotomy in research on early childhood care and education. To achieve this, the researchers analyze the views on childcare of Sozo Kurahashi and Eiichi Mochida, and the state of nursery teacher training schools. As a result of these analyses, the following was evident. Theories on early childhood care and education are developed according to the views of nursery school teachers. These theories see the teachers as human beings, not as professionals. |
NAID | 120006764950 |
PermalinkURL | http://id.ndl.go.jp/bib/030114835 |
researchmap用URL | http://id.nii.ac.jp/1197/00001042/ |